Monday, June 13, 2011

Cun ler tuh....

Ewahhh...merenung mase depan ke?

Hoh...x senonoh...kita nak memotoshot dia...

Ini adalah ghupe di belakang rumah, yang sempat diabadikan semasa cuti sekolah yang telah berakhir...  Baru sebulan lebih ayahanda a.k.a cek memelihara beyok betina nih...selalunya dia x minat menatang-menatang ni tapi tah ngape ngam pulak dia dengan nan seekor nih.
Memula dia ajar beyok ni nak ngambek nyor...nak gelak jugak cheq sue... tiap2 ari beyok ni masok skolah... sepanjang masa lah P&P dia... kalau boleh sekali ajar je dah pandai. Kekadang mek bagi ayat power gak... 'Tokke ajar sari nak suruh panda slaluh...." Heeeeee....
Tapi berkat kesabaran dia, akhirnya beyok ni dah dapat turunkan buah nyor.... so skang ni ari2 plak bawak beyok ni naik nyor... sampai ada sorang pokcik ni kata....  
''Tok cekak nak gi kutip doh eh...."
Apapun, dengan adanya menatang ni, senang la sikit nak menggulai nak melemak, stok nyor sentiasa ada... dan semalam cheq sue angkot gak seploh bijik wak mai sini..... he he he...

6 comments:

  1. hahah...blake rumoh nuni pong ado jugok sekor! lucu sungguh tengok

    ReplyDelete
  2. hok ni kalu bui nasik male, x make...dayet!

    ReplyDelete
  3. hehehe.. jauh adik tu menengung..

    ReplyDelete
  4. dok mikey tuh nk g naik nyor mano plok.. :)

    ReplyDelete
  5. baik2 jange keno gigit...bahayo...

    ReplyDelete
  6. He he he... kalo cheq sue x berani dekat al...nak bagi makan pun main tohok je..

    ReplyDelete

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]