Saturday, July 30, 2011

Ahlan Ya Ramadhan & Cerita Kematian

Assalamualaikum & salam sejahtera...


Alhamdulillah petang tadi sudah selamat sampai balik ke Pasir Puteh. Bila bukak blog ni...ternampak beberapa kawan tengah sibuk menggantung kad Salam Ramadhan dari NOORSHA yang sedang bercuti dan menyambut 1 Ramadhan di kampungnya di Kluang. So cheq sue pun tak mo ketinggalan dan nak menghiasnya jugak di dapur cheq sue nih... tq ye Noorsha dan selamat menyambut bulan puasa kepada Noorsha, sahabat2 &  keluarga semuanya..... Semoga kadatangan Ramadhan  kali ini akan memberi seribu makna, barakah & ketenangan kepada kita semua...

Dalam perjalanan balik tadi...ternampak satu kemalangan antara kereta dan motosikal... kata ayah, pemandu motosikal tu rasanya meninggal... motor yang dinaiki pakcik tu hancur...kusyennya tercabut... dia terlentang dengan darah berlumuran. kereta (GEN2) pulak remuk di bahagian depan dan retak cerminnya. MasyaAllah... kesian sungguh rasanya.. tak tahu la kan salah siapa...

Dalam perjalanan tadi juga, dapat sms yang memberitahu Mohd Ashraff Hafiz (yang kalah dalam permohonan menukar status jantina) telah pulang ke rahmatullah akibat sakit jantung dan kemurungan berlebihan (wallahu'alam). Serius, cheq sue tak tahu pun sebab tak tengok berita @ paper. Bila dah bukak blog ni bari ternampak di blog KAK JEE... Innalillah...walau apa pun situasi yang menimpanya kita tidak berhak menghakimi apa yang telah berlaku... Al-Fatihah

Dan yang paling menyedihkan, sehingga menuntun air mata setelah singgah di blog ZACK ZACHOES yang baru keluar dari wad bersalin. Innalillah kerana dia telah kehilangan anaknya semasa dalam kandungan, di saat2 akhir kehamilannya. Cheq sue terkejut sangat...dan agak terkesan dengan ceritanya. Walaupun tak pernah bersua muka dengannya...hanya bersapa-sapa di blog dan di MyR...cheq sue rasa dah sangat akrab dengan Zack ni. Harapnya dia tabah menempuh segala dugaan ke atasnya.. sesungguhnya apa yang telah berlaku ada hikmahnya

Sesungguhnya kita tidak pernah mampu menjangka percaturan Ilahi yang telah mensuratkan segala kehidupan kita. Ajal maut, hidup mati, jodoh pertemuan semua di dalam kuasaNya... semoga kita semua beroleh ketenangan dan dilimpahi rahmatNya sentiasa....

3 comments:

LuN@_aiDi said...

selamat berpuasa cheq sue^^

AI said...

- selamat berpuasa buat cheq sue sekeluarga...

H.J said...

selamat menyambut ramadhan kak sue..tiap orang ada ujiannya nya tersendiri..huhu