Sunday, July 24, 2011

Jalan-Jalan Lojing

Assalamualaikum & salam sejahtera...

Buat ape weh semuanya... Adui.... kemain la ari Sabtu ni yer...jangan kata orang lain..cheq sue arini kejenye berjalan2 aje. Dari pagi berlenggang ke Brinchang... balik, makan tengah hari berjalan2 pulak ke Kelantan... heeeeeeee walaupun kat Lojing aje tapi dah daerah Gua Musang Kelantan.
Petang tadi bersantai2 di Taman Kekal Pengeluaran Makanan, sambil2 bergambar. Pastu berpoya2 pulak ke kebung anggur yang berdekatan. Sebenarnya kat CH ni dah pernah nampak orang tanam anggur...kawan pun ada tanam, tapi yang ni special siket sebab masuk sendiri ke kebun...tengok dan rasa kat kebun tu terus... sebenarnya bangla tu eksen kemain...kunun2 x suke la kami masuk lam kebun tu...tapi dia tak tahu kite ni orang Malaysia...berani nak lawan??? (T___T).. tah hape hape jerk
Tapi kalau sesape yang datang ke CH ni...memang payah sikit nak jumpa sebab kebun ni kedudukannya agak tersorok... nak kenal betul orang2 yang berkaitan. kira2 cheq sue ni glemer jugak la kat Lojing tu...senang nak masuk2 tu... He he he...
Jom...jangan segan2 nengok gambar ni ye...


 Kak Hawa...posing ngan anggur yang dipetik, jenis BLACK QUEEN, di pasarkan ke Timur Tengah dan USA untuk diproses menjadi wain. Rasanya sedap, manis, tak macam anggur biasa

 Bahagian atas pokok anggur, bawahnya ditanam dengan kobis secara fertigasi...

Belum masak lagi...rasa macam nak petik aje


Dari dalam bungkusan...

 Kemain semangat kobis ni...langsung xde lubang2 kat daun... Masa kitowang masuk tu pekerja tengah sembur baja... katanya

12 comments:

Ida,Japan said...

lama tak ke CH...pergi pun rasanya masa awal2 kahwin jer..honeymoon heeee...lepas dh ada anak, terus ada anak..dah susah nak jejalan..so bila kt japan, kena jln puas2..
mesti best kn ke CH

Cheq Sue said...

@Ida,Japan
aikkk...lepas dapat anak, terus dapat anak...sweetnya statement tu... Kak Ida... kalau sape yang tak pernah mai @ mai sekali sekala memang best...yang dok sini biasa2 je...

Citarasa Rinduan said...

wah!!!!!!!!!

jelesnya dgn cheq sue..
tapi mujur mlm tadi abah ayu bagi sayuran dan buahan segar dari CH..
so........

jeles berturun pada 100 % hahahaha

Cheq Sue said...

@Citarasa Rinduan
Alhamdulillah kan ayu...kalau dah rezeki. cheq sue ni pun nasib baik ada kawan mengajak...kalau tak lambat jugak nak sampai ke kebun anggur ni

LuN@_aiDi said...

cheqsue. kter sangat jeles ngnbuah anggur tersebut, hitam n besaqbesaq!yummyyummy jer rasa cam nk ngap! terus jer.. hehehhe

Cheq Sue said...

@LuN@_aiDi
haaaaaa sesuai sgt la tu...memasing pakat menjeleskan diri...

AI said...

- best nye tgk anggur tu...

- bangla tu pesal nk belagak lak...anto balik bangla baru tau...kan kan

Cheq Sue said...

@AI
ntah...x sedar diri langsung... tunjuk ek pulak kat negara orang

Kak Rosaliza said...

assalam sue, bestnya dpt pg kebun anggur, akk ni paling kurang 2 kali setahun pg pun mmg tak jumpa kebun anggur ni, kay mana kebun tu sue, kat CH ke lodging, mmg jeles ni

cheq da said...

bila nk g plak nih..teringin sangat nk tgk anggur...

Cheq Sue said...

@Kak Rosaliza
akak...selalu kalau kat CH payah nak jumpa...deme tanam sepokok dua je... saya ni pun ada member cakap, siap dibawaknya sekali. kira rezeki la nak tgk2 dan makan

Cheq Sue said...

@cheq da
kalao teringin nak tgk...buleh g pasar malam da....banyak ada orang jual...
** nanti la kita ejah sekali lagi gi tgk smula