Saturday, July 9, 2011

Segmen Ayu : Cikgu Oh Cikgu


Kenangan dengan cikgu :
> zaman sekolah paling seronok...segala macam perangai, peristiwa yang berlaku masih terkenang sehingga kini

> kalau di sekolah rendah dulu, cikgu yang paling garang adalah Cikgu Haji Yusuf. Allahuakbar... dengar aje nama memang kecut perut. Cikgu ni ngajar BI (rasanya)...kalau ada silap, tak kena ke kompem kene lekuk... pastu cikgu ni pakai cincin yang ada batu (permata) besar...kira2 kalau kena lekuk tu terus kena tang batu cincinnya...

> kat sekolah menengah pulak...xde rasa cikgu yang garang sebab cheq sue ni budak baik... he he he... tapi kenangan yang paling lucu adalah bila Cikgu KH, Puan Hajjah Natrah tergelincir dan jatuh. masa tu dia ada bawak segala bagai senduk menduk... tau2 aje la bunyiknye macam mana.. gelak la kami. bukan ape...ada la sesekali geram ngan cikgu tu sebab dia suka no cubit mencubit nih... eeeeeeeeeeeeeeeeeeeee tak baik kan... sekarang cikgu tu dah jadi GPK HEM...mesti bertambah2 cubitannya... amponnnnn ye cikgu!

> sekarang, bila dah jadik cikgu jugak ni baru tahu langit tu tinggi ke rendah... aduh aduh aduhhhh....

2 comments:

  1. mekacih ye cheqsue..joint segmen ayu...sama la bila kita dah bergelar cikgu..terimbau kembali kenangan masa kita jadi murid kan..hehehe... murid serang jauh berbeza dengan kita dulu..

    ReplyDelete
  2. @AyuInsYiraH Budak2 sekarang lagi bijak dari cikgu...kalau nak bandingkan dengan kita dulu jauh panggang dari api... :)

    ReplyDelete

[Terima kasih kerana sudi menitipkan komen. Maaf seandainya saya tidak dapat membalas atau berkunjung ke blog anda...]